تگ NFC چیست؟ انواع و کاربرد برچسب NFC

nfc tag

تگ NFC چیست؟

پیشرفت تکنولوژی و علم توانسته است که تاثیرات زیادی بر زندگی افراد داشته باشد. به شکلی که وسایل دیجیتالی و الکتریکی مختلفی تولید شده است، این وسایل را می توان برای سرعت بخشیدن و یا بهتر پیش بردن برخی فعالیت ها مورد استفاده قرار داد. یکی از مواردی که در اثر پیشرفت تکنولوژی ایجاد شده و می توانند کاربرد زیادی در زندگی افراد داشته باشند، تگ های NFC هستند. این فناوری امروزه جایگاه ویژه ای در زندگی افراد پیدا کرده اند، به شکلی که این فناوری را می توان در اکثر گوشی های هوشمند مشاهده کرد.

تگ NFC چه کاربردی در زندگی روزمره می تواند داشته باشد؟

این فناوری به گونه ای طراحی شده است که می توان از آن برای کنترل بسیاری از فعالیت های روزمره  استفاده کرد. علاوه بر این تگ های NFC را می توان در مکان های مختلفی از جمله منزل، ماشین، سالن های ورزشی، فروشگاه ها و … استفاده کرد و از فناوری های آن برخوردار شد. تگ NFC  قابلیت برقراری ارتباط بین گوشی ها را دارد، علاوه بر این امکان ذخیره و انتقال برخی اطلاعات از طریق این تگ ها وجود دارد. کاربردی که NFC دارد به شکلی است که امروزه می توان آن را جایگزین برخی موارد همانند کد Qr ، بارکد و یا بلوتوث ها کرد. از این تگ ها و یا برچسب های NFC می توان برای انتقال برخی از داده از یک گوشی به گوشی و یا سیستم دیگر استفاده کرد.

عملکرد تگ های NFC چگونه است؟

تگ های NFC از طریق میدان های مغناطیسی که ایجاد می کنند، فعالیت خود را انجام می دهند. با توجه به این نکته که تگ های NFC هیچ گونه منبع تغذیه یا انرژی ندارند، آن ها را به عنوان دستگاه های غیرفعال می شناسند. به گونه ای که برای اینکه بتوانند فعالیت های خود را انجام بدهند به یک منبع انرژی نیاز دارند. این منبع انرژی معمولا از طریق تلفن های هوشمندی که به فناوری NFC مجهز شده اند تامین می شود. علاوه بر این مواردی که اشاره کردیم، با توجه به نوع عملکردی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است، برد زیادی برای انجام فعالیت خود ندارند و تنها در محدوده اینچ فعالیت می کنند.

انواع تگ های NFC

انواع مختلفی از تگ های ان اف سی ساخته شده اند که می توانند بر اساس سرعتی که در انتقال داده ها دارند و یا اینکه داده ها و اطلاعات را در چه سطحی می توانند ذخیره سازی کنند متفاوت باشند. برچسب های NFC به طور معمول در چهار نوع ساخته می شود که هر کدام می توانند بر اساس ویژگی هایی که گفته با همدیگر تفاوت داشته باشند. به این صورت که تگ های NFC  نوع ۱و ۲ می توانند اطلاعات را با سرعت ۱۰۶ کیلو بایت در ثانیه انتقال بدهند و همچنین قابلیت ذخیره سازی اطلاعات اندکی را نیز دارند. اما از ویژگی های مثبتی که برای این تگ ها می توان نام برد این است که قابلیت تغییر اطلاعات ذخیره شده بر روی آن وجود دارد. در مقابل تگ های NFC نوع ۳ قابلیت تغییر برنامه هایی که بر روی آن نوشته شده است را ندارد، اما در عوض با سرعت بیشتری وه در حدود ۲۱۲کیلوبایت در ثانیه است اطلاعات را انتقال می دهد و همچنین حافظه ذخیره سازی اطلاعات این نوع تگ نیز بیشتر است. به غیر مواردی که اشاره کردیم یک نوع تگ ان اف سی دیگر نیز وجود دارد که می تواند اطلاعات را تا سرعت ۴۲۴ کیلو بایت بر ثانیه انتقال دهد، همچنین حافظه بیشتری را برای ذخیره سازی اطلاعات را نیز در اختیار مخاطبان قرار بدهد.

قیمت تگ ان اف سی

یکی از مهم ترین مسائلی که افراد هنگام خرید هر گونه وسیله و یا محصولی به آن توجه می کنند، قیمت آن است. ساخت تگ های NFC معمولا هزینه های زیادی به دنبال ندارد، به همین دلیل زمانی که می خواهند این محصولات را قیمت گذاری کنند، قیمت بالایی برای آن در نظر گرفته نخواهد شد. این مساله سبب شده است که افراد زیادی نسبت به خرید برچسب NFC ترغیب شوند. علاوه بر این عوامل دیگری نیز می توانند بر قیمت گذاری تگ های NFC تاثیر بگذارند. از جمله این عوامل می توان به مرکز خرید برچسب NFC و یا نوع کارت NFC اشاره کرد.

nfc

 

خرید تگ NFC

برای خرید تگ ان اف سی می توان به مراکز مختلفی که فروش این محصولات را به عهده دارند مراجعه کرد. به شکلی که برخی از مراکز در سراسر کشور هستند که انواع مختلف برچسب های NFC را به فروش می رسانند. علاوه بر این خرید و فروش تگ NFC می تواند به صورت اینترنتی نیز انجام بگیرد. همانگونه که اشاره کردیم برخی از فروشگاه های اینترنتی وجود دارند که فروش تگ های NFC را به عهده دارند. با توجه به این مساله نی توان به این سایت ها مراجعه کرد و تگ NFC  مورد نظر را سفارش داد. به شکلی که در سایت پاپل ایران می توان انواع مختلف برچسب های NFC را مشاهده کرد و سفارش آن را ثبت کرد. در این سایت می توان خرید NFC را با قیمت مناسبی انجام داد.

 

تگ Popl چیست؟

Popl سریعترین راه برای به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی و اطلاعات تماس از جمله : اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، فیس بوک، یوتیوب، اسنپ چت، توییتر، ایمیل ، لینکدین، تیک تاک، شماره تلفن ، وبسایت و … می باشد.

Popl یک برچسب کوچک NFC است که می توانید هرجایی مثلا پشت تلفن همراه تون قرار بدید و به شما این امکان را می دهد که رسانه های اجتماعی ، موسیقی ، سیستم عامل های پرداخت و اطلاعات تماس خود را فوراً با ضربه زدن روی تلفن خود به تلفن هوشمند سازگار به اشتراک بگذارید! شخص مخاطب برای دریافت اطلاعات شما به اپلیکیشن خاصی یا Poplی نیازی ندارد. ‏Popl فقط مخصوص تلفن همراه نیست بلکه می توان آن را روی هر سطحی مانند لپ تاپ ، اتومبیل ، میز رستوران ، میزکار و غیره قرار داد. شما از پاپل می توانید به عنوان منوی آنلاین و دیجیتال رستوران و کافی شاپ استفاده کنید.

معرفی تگ NFC پاپل:

دستگاه پاپل برای گوشی های سیستم عامل Android و ‌ios که از قابلیت NFC پشتیبانی می کنند قابل استفاده است. هر کسی می تواند Popl را در تلفن خود داشته باشد ، مهم نیست که چه تلفنی است! بنابراین حتی اگر گوشی شما دارای NFC نمی باشد، باز هم می توانید Popl خود را فعال و استفاده کنید! شما هم اکنون می توانید با سفارش و خرید پاپل با قیمت مناسب از سایت پاپل ایران به دنیای نامحدود اطلاعات قدم بگذارید. کارت ویزیت دیجیتال هوشمند NFC چیست؟

 

پروفایل Popl شما می تواند این لینک ها و شبکه های اجتماعی را به اشتراک بگذارد:
اینستاگرام، واتس اپ، فیس بوک، یوتیوب، اسنپ چت، توییتر، ایمیل ، لینکدین، تیک تاک، شماره تلفن ، وبسایت ، آدرس و …

 

 

رسانه هایی که توسط پاپل به اشتراک گذاشته می شوند

 

کاربردهای گجت Popl چیست؟
استفاده برای موارد زیر:
1 – بیزینس کارت دیجیتال شخصی یا تجاری
2 – منوی دیجیتال آنلاین رستوران و کافی شاپ
3 – پیدا شدن مالک وسیله گم شده
4 – هدیه تبلیغاتی برای برندینگ (با چاپ لوگو درخواستی)
و …

 

جمع بندی

با توجه به مطالبی که اشاره کردیم؛ تگ های NFC امروزه جایگاه ویژه ای را در زندگی افراد پیدا کرده اند. به شکلی که از این وسیله می توان برای ذخیره سازی و یا انتقال داده ها استفاده کرد. این مساله سبب شده است که امروزه برخی افراد استفاده از این وسیله را به استفاده از بلوتوث، بارکد ها و یا کد های QR ترجیح دهند. برچسب های NFC را می توان در بسیاری از مکان ها و برای کنترل برهی از فعالیت های مرتبط با تلف هوشمند مورد استفاده قرار داد. با توجه به اهمیتی که این وسیله پیدا کرده است، امروزه بسیاری از گوشی های هوشمند به فناوری NFC مجهز شده اند. این برچسب را می توان در انواع مختلفی تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد. هر کدام از این برچسب ها بر اساس میزان حافظه و یا سرعتی که در انتقال داده ها دارند می توانند با همدیگر متفاوت باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *